Όπως o ασθενής που εμφανίζει ορισμένα συμπτώματα όταν είναι άρρωστος, το αυτοκίνητό σας έχει τρόπους να σας πει ότι δεν είναι καλά. Αν και τις περισσότερες φορές χρειάζονται εργαλεία και  τεχνογνωσία μηχανικού για να διορθώσετε το πρόβλημα, υπάρχουν μερικά βασικά διαγνωστικά εργαλεία τα οποία έρχονται δωρεάν για όλους: όραση, όσφρηση, ακοή και αίσθηση.

Πολλά προβλήματα του κινητήρα μπορεί να αρχίσουν να λύνονται κάνοντας μια διάγνωση στο χρώμα καπνού της εξάτμισης. Το σημαντικό ως οδηγός είναι να δώσετε προσοχή στην λειτουργία του αυτοκινήτου σας και να παρατηρήσετε αν κάτι φαίνεται παράξενο. Υπερβολική καπνός από την εξάτμιση σημαίνει ότι έχετε ένα ζήτημα στον κινητήρα σας , το οποίο θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο η αλλαγή του φίλτρου αέρα, ή τόσο μεγάλο όσο μια ρωγμή στο ίδιο το μπλοκ του κινητήρα.

Πριν πάθετε πανικό, θα σας δώσουμε κάποιους βασικούς κανόνες για να προσδιορίσετε το πρόβλημα ανάλογα με το χρώμα του καπνού.

Μαύρος καπνός

Μαύρος καπνός είναι μια ένδειξη ότι το μίγμα αέρα-καυσίμου σας είναι πλούσιο. Οι κινητήρες βενζίνης έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με ακριβώς το σωστό συνδυασμό του καυσίμου και αέρα για να δημιουργούν τις πιο αποδοτικές προϋποθέσεις για καύση. Όταν η αναλογία καυσίμου-αέρα ξεφεύγει με πάρα πολύ αέρα, λέγεται ότι είναι φτωχό το μίγμα. Όταν υπάρχουν περισσότερα καύσιμα από ό, τι είναι απαραίτητα, ονομάζεται πλούσιο. Υπάρχουν μια σειρά από πράγματα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν αυτό: διαρροές στα μπεκ ψεκασμού θα δημιουργήσουν πάρα πολύ καύσιμο στο θάλαμο καύσης ή ένα βρώμικο / φραγμένο φίλτρο αέρα μπορεί να μην αφήσει αρκετό αέρα σε κάποια χρονική στιγμή της ανάφλεξης. Μπορείτε επίσης να έχετε ένα ελαττωματικό αισθητήρα πίεσης καύσιμου ή ροής αέρα. Στις περισσότερες περίπτωσεις, μπορείτε να παρατηρήσετε τον κινητήρα σε τραχύ λειτουργία, μαζί με την μικρότερη αυτονομία χιλιόμετρων.

Μπλέ καπνός

Μπλε ή γκριζωπό καπνός σημαίνει ότι καίτε λάδια. Το να διατηρώντας όλα τα κινούμενα μέρη του κινητήρα καλά λαδωμένα είναι εξαιρετικά σημαντικο, ωστόσο το λαδι δεν έχει καμία θέση στο θάλαμο καύσης, ο οποίός απαιτεί αέρα, καυσίμο και σπινθήρα. Λάδι εισέρχετε ως αποτέλεσμα φθοράς ή βρομίας στις σφραγίδες βαλβίδων, φθαρμένα ελατήρια εμβόλου ή τοιχώματα του κυλίνδρου. Εκτός από τα προβλήματα κακής λειτουργίας και τραχύ ρελαντί, η καύση λαδιού δεν είναι ποτέ ένα καλό πράγμα.

 

Λευκός καπνός

Δεν πρέπει να συγχέεται τον φυσιολογικό λευκό καπνό από την εξάτμιση που εξαφανίζεται γρήγορα υπό κανονικές συνθήκες, λόγω υγρασίας ή την εκκίνησης του κινητήρα τα κρύα πρωινά, ο βαρύς λευκός καπνός είναι αιτία για ανησυχία. Αυτό σημαίνει ότι ψυκτικό υγρο έχει βρει το δρόμο του μέσα στο θάλαμο καύσης, και το ψυκτικού υγρό εισέρχεται εκεί, μόνο αν έχετε ένα μεγαλύτερο πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί αμέσως, διαφορετικά κινδυνεύετε να υπερθέρμανση και σημαντικές ζημιές στον κινητήρα. Στην καλύτερη περίπτωση είναι μια καμένη φλάντζα κεφαλής, και ενώ αυτό δεν είναι καθημερινή επισκευή, δεν απαιτεί σημαντική ζημία. Άλλες πιθανές εκδοχές μπορεί να είναι μια κατεστραμμένη κυλινδροκεφαλή ή ραγισμένα μπλοκ του κινητήρα (αντικατάσταση κινητήρα). Σε κάθε περίπτωση, αν παρατηρήσετε επίμονο, παχύ, λευκό καπνό από την εξάτμιση, να σπεύσετε άμεσα σε έναν μηχανικό.

Τελικά, το χρώμα των καυσαερίων δεν μπορεί να σας πει το ακριβές πρόβλημα, αλλά μπορεί να σας δώσει μια πολύ καλύτερη ιδέα για το τι έχουμε να κάνουμε ώστε να το λύσετε άμεσα με τον μηχανικό σας.

Για περισσότερες πληροφορίες ή αν έχετε ήδη κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα στον κινητήρα σας η συνομιλία με έναν πεπειραμένο μηχανικό της AutoKalogeras θα σας δώσει την λύση.