Κάποια στιγμή η περισσότεροι από τους οδηγούς έρχονται αντιμέτωποι με μια νεκρή μπαταρία που απλά δεν θα γυρίσει την μίζα, παρακάτω έχουμε έναν οδηγό που μπορείτε να ακολουθήσετε για να βάλετε με ασφάλεια εμπρός το όχημα σας χρησιμοποιώντας καλώδια.

  • Φέρτε τα δύο οχήματα κοντά το ένα με το άλλο αφού πρώτα δείτε την θέση από τις μπαταρίες τους. Μερικά οχήματα έχουν την μπαταρία πίσω ωστόσο υπάρχουν υποδοχείς +- και μπροστά στο καπό.
  • Ελέγξτε την ποιότητα των καλωδίων μην είναι κομμένα και μην ακουμπάν μεταξύ τους
  • Εάν η μπαταρία από το νεκρό όχημα είναι σπασμένη ή έχει εμφανή σημάδια πχ λιωσίματος μην προσπαθήσετε να την τροφοδοτήσετε με ρεύμα καθώς μπορεί να γίνει έκρηξη ή να αναφλεχθεί.
  • Συνδέστε το θετικό άκρο (συνήθως κόκκινο) ενός από τα καλώδια βραχυκύκλωσης με το θετικό ακροδέκτη στην νεκρή μπαταρία (επισημαίνονται με το σύμβολο “+”). Σε γενικές γραμμές ο θετικός πόλος της μπαταρίας είναι μεγαλύτερος από τον αρνητικό και συνήθως έχει και κάλυμμά από πάνω του.
  • Συνδέστε το αρνητικό άκρο του καλωδίου (συνήθως μαύρο) στο αρνητικό πόλο της καλής μπαταρίας (επισημαίνονται με ένα σύμβολο «-»). Συνδέστε το άλλο άκρο του αρνητικού καλωδίου σε μια άβαφη μεταλλική επιφάνεια του κινητήρα του νεκρού αυτοκινήτου. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα άβαφο σημείο λαμαρίνας που είναι όσο το δυνατόν μακριά από τη νεκρή μπαταρία. Εάν δεν είναι δυνατόν συνδέστε το κατευθείαν πάνω στον αρνητικό πόλο της νεκρής μπαταρίας.
  • Ξεκινήστε το αυτοκίνητο με την καλή μπαταρία και αφήστε το ρελαντί για αρκετά λεπτά. Αυτό το κάνουμε για να μεταφερθεί ενέργεια στην νεκρή μπαταρία. Αν είναι μια παλιά μπαταρία που έχει πεθάνει εδώ και καιρό τότε η διαδικασία θα μπορούσε να πάρει λίγο χρόνο. Εάν η μπαταρία είναι καινούργια και έμεινε από φώτα ή αλαρμ δεν θα χρειαστεί πολύ χρόνο ρελαντί.
  • Ξεκινήστε το νεκρό αυτοκίνητο.
  • Αφαιρέστε τα καλώδια με την ανάποδη σειρά και προσέξτε να μην ακουμπήσουν σε κανένα σημείο του αυτοκινήτου.
  • Κάντε μερικά χιλιόμετρα με το νεκρό αυτοκίνητο ώστε να φορτίσει η μπαταρία.